پکیج و شوفاژ دیواری چیست؟

توسط
در تعمیر پکیج

تعمیرگاه متخصص پکیج شوفاژ دیواری در کرج

در صورت نیاز به هرگونه تعمیرات، نصب و سرویس پکیج و شوفاژ دیواری در استان البرز با کادری کاملا حرفه‌ای و مجرب آماده ارائه خدمات به شما همشهریان می‌باشد.

اجزا تشکیل دهنده پکیج و شوفاز دیواری:

پکیج شوفاژ دیواری از اجزا زیر تشکیل می‌شود:

فلوسوئیچ :

فلوسوئچ  یکی از اجزای تشکیل دهنده پکیج شوفاژ دیواری است. این سوئیچ در محل عبور جریان آب سرد می‌باشد و هنگامی که کاربر آب گرم را باز می‌کند، قطعه شناور داخل آن حرکت می‌کند و طی فرایندی باعث روشن شدن مشعل می‌شود.

شیر کنترل گاز:

از مهمترین اجزای پکیج شوفاژ دیواری شیر کنترل گاز می‌باشد که با  تغییر هنگام جریان ورودی گاز شعله دستگاه را تنظیم می‌کند و اگر به هر دلیل پیلوت خاموش بشود، این شیر باید بلافاصله جریان گاز را قطع کند. در واقع این شیر نقش ایمنی دستگاه را برعهده دارد.

مشعل:

از اجزای دیگر تشکیل دهنده پکیج شوفاژ دیواری مشعل امی‌باشد. مشعل برای روشن شدن نیاز به دمیدن اکسیژن ندارد و هوای مورد نیاز خود را از محل اتصال دودکش تامین می‌کند. کارکرد و  نحوه عملکرد این مشعل‌ها بسیار با کیفیت و ماندگار می‌باشد و کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا می‌کنند.

شیر سه راهی:

کاربرد اصلی شیر سه راهی در زمستان و هنگام عملکرد گرمایشی پکیج شوفاژ دیواری می‌باشد. در زمستان وقتی رادیاتورها روشن می‌شوند، وقتی شیر آب گرم باز می شود، شیر سه راهی به صورت موقت مسیر حرکت آب گرم را به سمت رادیاتورها می‌بندد و جریان آب گرم را به سمت لوله های آب منتقل می‌کند. بعد از اینکه شیر آب گرم در دستشویی یا حمام و جاهای دیگر بسته شد، این شیر به حالت عملکرد اولیه خود برمی‌گردد.

پمپ:

یکی دیگر از مهترین اجزای تشکیل دهنده پکیج شوفاژ دیواری پمپ است. کار پمپ در واقع حرکت دادن و به جریان انداختن آب گرم در مسیر رادیاتورها است و به عنوان یک منبع انرژی و حرکت دهنده کار می‌کند.

برد کنترل الکترونیک:

برد کنترل الکترونیک سه قسمت پکیج شوفاژ دیواری را کنترل می‌کند. این سه قطعه شامل شیر کنترل گاز، شیر سه راهی و پمپ مدار گرم کننده می‌باشد.

کلید کنترل فشار آب:

کلید کنترل فشار آب تنظیم کننده فشار آب در دستگاه است. به دلیل اینکه دستگاه در حالت ایمنی کار بکند، باید فشار آب داخل آن بیشتر از ۴۵ صدم بار باشد و اگر فشار آب کمتر از این میزان بشود، کلید کنترل فشار آب مانع از عملکرد پکیج شوفاژ دیواری می‌شود.

سنسور حرارتی:

قرارگیری سنسور حرارتی بر روی مبدل حرارتی و قسمت خروجی آن و روی خروجی لوله آب گرم مصرفی است. عملکرد سنسور حرارتی، تنظیم میزان برداشت آب گرم بوده که در صورت تغییر فشار آب گرم فعال می‌شود و عملکرد دستگاه را تحت کنترل دارد.

کلید ایمنی حرارت:

از اجزای پکیج شوفاژ دیواری کلید ایمنی حرارت است. کاری که این کلید انجام می‌دهد، نگه داشتن دما در یک حد ایمن است. اگر دما در پکیج از ۱۱۰ درجه سانتی گراد بیشتر بشود، این کلید فعال میشود و شعله را خاموش می‌کند و تازمانی که دوباره دما به حد معمول بازنگردد، کلید ایمنی حرارت اجازه روشن شدن شعله را نمیدهد. عموما بعد از ۱۵ دقیقه امکان روشن شدن مجدد شعله بوجود می‌آید.

تعمیرات تخصص پکیج و شوفاژ دیواری در کرج

تعمیرات تخصصی پکیج و شوفاژ دیواری در کرج

پکیج شوفاژ دیواری چیست؟

پکیج شوفاژ دیواری در واقع یک موتورخانه  جمع جور است که عموما در تراس یا بالکن منازل نصب می گردد. پکیج شوفاژ دیواری می‌تواند، آب گرم مورد نیاز برای ظرفشویی آشپزخانه و حمام و دستشویی را فراهم بکند و همچنین آب گرم مورد نیاز برای فن کوئل‌ها هم با این دستگاه تامین می گردد. پکیج شوفاژ دیواری برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان و سرد کردن آن در تابستان به کار می‌آید. برای مشاوره با کارشناسان رضا سرویس و ارائه خدمات با ما در ارتباط باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات