فروش انواع کولرگازی اسپلیت

فروش انواع کولرگازی اسپلیت ، امروزه کولر های گازی یا اسپلیت یونیت ها یکی  از پرطرفدارترین و متداول ترین تجهیزات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش (و بعضاً همراه با گرمایش) در محیط های مختلف مسکونی، اداری و … مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. (برای مطالعه تفاوت کولرگازی با اسپلیت و انواع آنها به ادامه توضیحات در همین صفحه مراجعه فرمایید).

فروش کولر گازی کرج و در فروشگاه کولر گازی در کرج شرکت رضا سرویس می باشد. که یکی از بهترین نمایندگی کولر گازی کرج می باشد. حتی نمایندگی فروش کولر گازی هیوندا در کرج

چگونگی عملکرد کولر گازی و اسپلیت :

بطور کلی تمامی کولرهای گازی و اسپلیت ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می کنند.
در کولرهای گازی یا اسپلیت یونیت‌ها ابتدا مایع مبرد در کندانسور (بخش بیرونی کولر گازی یا پنل بیرونی اسپلیت ها) خنک می شود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) و از آنجا بصورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای محیط وارد کویل پنل داخلی میگردد.هوای داخل نیز پس از عبور از میان کویل های پنل داخلی (اواپراتور) تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین می شود.

انواع کولرگازی

اگر تصمیم به خرید کولرگازی گرفته اید ولی با انواع کولرگازی و کاربرد و ویژگی های هرکدام آشنا نیستید، پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید، چرا که در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مدل های کولرگازی جهت راهنمایی و آشنایی شما عزیزان می پردازیم. در صورتی که نیاز به تعمیر کولرگازی دارید همکاران ما در تهران سرویس کار مطابق با جدیدترین روش های روز دنیا اقدام به تعمیرات کولرگازی می کنند. هدف ما در تهران سرویس کار این است که بدون آسیب به کولر ، دستگاه شما را تعمیر کنند و تا جایی که ممکن است قطعه ای را تعویض نمی کنیم تا هزینه زیادی برای شما نداشته باشد.

نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت :

برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش نور خورشید بر سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ (BTU) درنظر گرفته میشود. (مثلا” برای یک اتاق ۱۲ متری اسپلیت ۹۰۰۰ و برای سالن ۴۰ متری اسپلیت ۲۴۰۰۰ می تواند مناسب باشد.)

همچنین می توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی زیر جهت تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی مورد نیاز، با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده زیر مراجعه نمائید:

توجه : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف ۲/۸ متر، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضا یا بنای مورد نظر ارائه گردیده است

قبل از انتخاب هر یک از مدل‌های کولر گازی و اسپلیت‌های زیر به موضوع تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی آن توجه نموده و همچنین آمپر برق مصرفی آن را با آمپر(A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید.

فروش اسپلیت در کرج
فروشگاه کولرگازی در کرج

مزایای کولرهای گازی اسپلیت نسبت به کولرهای آبی :

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی دارای خنکی مطبوع تر، امکان تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات و آلودگی های معلق در هوا، تأمین سریع تر دمای هوای دلخواه، قابلیت استفاده و بهره برداری در آب و هوای گرم و شرجی (مرطوب)، تأمین آسایش و رفاه بیشتر، عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز، امکان تنظیم دمای هوای خنک خروجی، امکان تأمین گرمایش در مدل های خاص، عدم نیاز به اجرای کانال کشی حجیم کولرهای آبی، کارکرد بی صدا، طراحی شیک و زیبا و … می باشند.

آیا کولرهای اسپلیت اینورتر واقعا کم مصرف هستند ؟
فروش کولر گازی کم مصرف در کرج کولر های گازی یا اسپلیت های اینورتر دار (inverter)، با توانایی راه اندازی آرام دور کمپرسور یا موتور کولرگازی و اسپلیت دارای کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A می باشند. بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارای مصرف برق بیشتری بوده ولی در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند. البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکت های وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق ۶۰ درصدی در این کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی.

کولرگازی

فروش انواع کولرگازی اسپلیت ، بطور مثال فرض کنید در ماه های تیر و مرداد که مثلا دمای هوای تهران حتی به ۴۰ درجه هم می رسد. موتور یا کمپرسور کولر گازی شما برای تامین دمای هوای دلخواه و مطلوب ۲۴ درجه تقریبا به صورت دائم در حال کار است. با این شرایط نمی توان گفت میزان کاهش مصرف برق، صرفا بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر در هر بار استارت موتور می تواند تا ۶۰ درصد برسد.

فروش انواع کولرگازی اسپلیت از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در راه اندازی کولرهای گازی اسپلیت ۲۴۰۰۰ (۱۵ آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه می شود. برای ظرفیت های بالای کولر، اسپلیت و حتی داکت اسپلیت حتما از انواع اینورتر دار استفاده نمائید.

به منظور کاهش موثر مصرف برق کولر گازی و فروش اسپلیت در کرج، همیشه دمای آنرا روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم نمائید. این عمل باعث خاموش شدن متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما می گردد. تنظیم دمای اسپلیت یا کولر گازی روی عدد ۲۵ درجه ضمن تامین شرایط هوای مطلوب و مورد نظر شما. بعنوان موثرترین راهکار در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در تمامی انواع کولر های گازی و اسپلیت ها مورد قبول کارشناسان قرار دارد.

نمایندگی کولر گازی کرج

ظرفیت کولرهای گازی و مفهوم BTU

نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای گازی باید مورد توجه قرار بگیرد، ظرفیت کولرهای گازی است. که بر حسب BTU عنوان می شود، مثلا کولر گازی اسپلیت ۱۸۰۰۰، دارای ظرفیت ۱۸۰۰۰ BTU است.

BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است. و به مقدار گرمایی گفته می شود که می تواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه (از ۶۰ درجه فارنهایت به ۶۱ درجه قارنهایت) برساند.

چند نوع کمپرسور در کولر داریم ؟

در انواع کولر گازی و اسپلیت کلا از سه نوع کمپرسور استفاده می شود : کمپرسورهای اسکرال (Scrall)، پیستونی (حاره ای)(Reciprocating) و روتاری (Rotary)؛

بطور کلی کمپرسورها قطعاتی هستند. که با استفاده از فشرده کردن و کاهش حجم گاز مبرد، باعث تبدیل گاز به مایع می شوند.

در کولرهای گازی کمپرسورها که در واقع موتور دستگاه هستند. نقش مهمی ایفا می کنند و از لحاظ ساختاری کاملا مشابه کمپرسور یخچال ها هستند.

در کولرهای اسپلیت امروزی، کمپرسور روتاری بیشترین کاربرد را دارد. و نوع اسکرال با وجود عملکرد بهتر، خیلی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

البته توجه به نوع کمپرسور استفاده شده در کولر گازی یا اسپلیت از وظایف برند تولید کننده است. و شما به عنوان مصرف کننده نباید خیلی هم به این مسأله فکر کنید.

فروشگاه کولر گازی اسپلیت کرج

ميزان مناسب فضاي اسپیلت گازي

محيط ١٠ تا ٢٠ متر كولر ١٢ هزار

محيط ٢٠تا ۴۵ متر  كولر ١٨ هزار

محيط ۴۵تا ۶۰ متر  كولر ٢٤ هزار

محيط ۶۰ تا ۹۰ متر كولر ٣٠ هزار

محيط ۹۰ تا ۱۵۰ متر كولر ٣٦ هزار

براي باشگاه يا مساجد كولر ٦٠ هزار ايستاده.

برای فضاهای‌ آفتابگیر یک نمره بالاتر انتخاب می گردد

EER چیست ؟

EER به معنای میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی یا Energy Efficiency Ratio است.

از این معیار می‌توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می‌کند. به هر میزان که EER بیشتر باشد. دستگاهِ خنک‌کننده‌ی بهتری خواهیم داشت. ترکیب EER بالاتر و اینورتر مناسب تر در یک کولر اسپلیت می‌تواند یک دستگاه الکتریکی با بازده‌ و راندمان بهتری به ما ارائه دهد.

انواع گاز مبرد در کولر گازی و اسپلیت :

بطور کلی مبردهایی که در اسپلیت ها مورد استفاده قرار می گیرند به سه نوع تقسیم می شوند :

گاز مبرّد فریون ۲۲ (R22) : از قدیمی ترین مبردهای منسوخ شده است. این مبرد فرمولی شیمیایی داشته و برای لایه اوزون مخرب است.
گاز مبرّد فریون ۴۱۰ (R410) : فرمولی گیاهی داشته و دوستدار محیط ریست بوده و دارای راندمان بالایی است. مبردهای R410 امروزه در کولرهای اینورتر دارای بیشترین کاربرد می باشند.
گاز مبرد فریون ۴۰۷ (R407) : این مبرد نیز فرمولی گیاهی داشته و دوستدار محیط زیست است. و راندمان بالایی نیز دارد. ولی از نظر کاربرد به گستردگی مبرد R410 نیست.

نکاتی که باید در هنگام نصب به آنها توجه داشته باشید :

توجه داشته باشید فروش کولر گازی اسپلیت کرج که پنل بیرونی یا کندانسور کولر گازی اسپلیت که در بیرون واحد آپارتمانی نصب می شود. باید در هوای باز با امکان جریان هوا و تبادل حرارت کافی و روی پایه ساخته شده از نبشی شماره ۳ یا ۴ (بر اساس ظرفیت ). و بصورت کاملاً تراز افقی و با امکان دسترسی جهت سرویس و شارژ گاز مبرد کولر گازی قرار گیرند .(هزینه ساخت و نصب پایه بعهده خریدار محترم است).
هنگام نصب پنل بیرونی یا کندانسور کولرهای گازی و اسپلیت سعی کنید با در نظر گرفتن حداقل فاصله پنل داخلی و پنل بیرونی یا کندانسور محلی را انتخاب نمائید که حتی المقدور سایه باشد. فروش انواع کولرگازی اسپلیت تا با توجه به کمتر بودن دمای محسوس هوا در سایه نسبت به آفتاب ، علاوه بر کاهش موثر مصرف برق ، راندمان خنک کنندگی دستگاه کولرگازی اسپلیت نیز افزایش یابد .در غیر اینصورت بهتر است برای پنل بیرونی از سایبان های مخصوص استفاده نمائید.
حداکثر طول لوله های رابط مسی بین پنل داخلی و کندانسور بیرونی کولرهای گازی یا اسپلیت ها بر اساس ظرفیت کولر بین ۱۰ تا ۲۲ متر است. که در صورت وجود چنین فاصله ای بین پنل داخلی و خارجی ، لازم است قبل از سفارش خرید با کارشناسان ما مشورت فرمائید. زیرا فاصله زیاد و بیش از اندازه بین پنل داخلی و پنل بیرونی در کولرهای گازی موجب کاهش شدید راندمان خنک کنندگی کولر اسپلیت می گردد.

کولر گازی و اسپلیت

برند های کولرگازی :

کولرگازی اجنرال – کولرگازی جنرال – کولرگازی گری – کولرگازی مدیا – کولرگازی تراست – کولرگازی ال جی – کولرگازی پاناسونیک – کولرگازی هیتاچی- کولرگازی میتسوبیشی  – کولرگازی بوش – کولرگازی تاچی – کولرگازی گلدیران – کولرگازی سامسونگ – کولرگازی بکوو – کولرگازی دوو – کولرگازی بوتان – کولرگازی کرییر – کولرگازی دایکین – کولرگازی ایوا – کولرگازی گریر – کولرگازی هوگن – کولرگازی بویلر – کولرگازی تی سی ال – کولرگازی گودمن – کولرگازی تکنوکیت – کولرگازی آکایی – کولرگازی سام – کولرگازی توشیبا – کولرگازی تولیپس – کولرگازی گالانز – کولرگازی گاسونیک – کولرگازی لارس – کولرگازی سانیو  – کولرگازی وستل – کولرگازی کین – کولرگازی آرتی سی – کولرگازی اسنوا – کولرگازی ویرپول – کولرگازی ایران رادیاتور – کولرگازی تکنوگاز – کولرگازی پاکشوما – کولرگازی آرچلیک – کولرگازی چیگو – کولرگازی بهی – کولرگازی وستینگ هاوس – کولرگازی وست پوینت – کولرگازی وستل

فروشگاه کولر گازی اسپلیت کرج

آموزش کامل نصب کولر گازی در خانه یا محل کار ، اگر کولر گازی خود را تهیه کرده اید و می خواهید آن را نصب کنید پیشنهاد می کنیم. حتما مقاله آموزش نصب کولر گازی اینورتر ال جی را به برای نصب کولر گازی اسپلیت خود. از یک نصاب کولر گازی متخصص و حرفه ای در زمینه نصب سیستم اسپلیت استفاده می کنند.

جابجایی و نصب کولر گازی

یکی از بهترین سیستم های سرمایشی که از بازدهی مطلوبی بهره مند می باشد را می توان به کولر های گازی نسبت داد. این تجهیزات سرمایشی را می توان در محیط کار، منزل و یا اماکن عمومی بکار گرفت. البته حین خرید کولر گازی باید به برخی نکات ضروری توجه داشت تا در هنگام استفاده ازآن دچار مشکل نشوید. از مهم ترین این نکات می توان به بررسی متراژ محیط مورد نظر و تطبیق آن با ظرفیت کولر گازی اشاره داشت. ضمن اینکه بهینه بودن مصرف برق کولر گازی یک معیار مهم است و باید پیش از خرید مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه نصب کولر گازی و اسپیلت در رضا سرویس کولر گازی در سراسر کرج به صورت شبانه روزی برای جابجایی و نصب کولر گازی با تاسیسات رضا تماس بگیرید.